Moduł Finanse i Księgowość, Księga przychodów i rozchodów przeznaczony jest dla firm rozliczających się za pomocą Księgi Przychodów i Rozchodów. W samouczku dla początkujących przedstawiamy zestaw tych funkcji, które umożliwiają efektywną pracę przy użyciu podstawowych narzędzi, bez zagłębiania się w te bardziej skomplikowane i zaawansowane. Po wykonaniu ćwiczeń zawartych w tej sekcji użytkownik zyska wiedzę potrzebną do samodzielnego wykonywania podstawowych operacji księgowych.

Cele:

  • oswojenie się z modułem Finanse i Księgowość,

  • przygotowanie do samodzielnej pracy przy podstawowych czynnościach księgowych.

Wymagania:

  • zainstalowany RAKSSQL,

  • założona firma,

  • użytkownik posiadający dostęp do modułu Finanse i Księgowość oraz prawa Administratora.

 

Ćwiczenie 1: UstawieniaJak skonfigurować program, aby rozpocząć pracę w module Finanse i Księgowość?

Ćwiczenie 2: KontaktyJak dodać kontakt w postaci dostawcy, odbiorcy lub pracownika i jak zarządzać grupami kontaktów?

Ćwiczenie 3: Środki trwałe
Jak prowadzić ewidencję środków trwałych?

Ćwiczenie 4: Księgowanie
Jak dodać dokument i go zaksięgować? Jak ułatwić sobie księgowanie dokumentów tego samego typu?

Ćwiczenie 5: Wydruk księgi i deklaracje
Jak wydrukować księgę i jak wystawić, a następnie wysłać deklarację podatkową?

  • No labels